נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

פטור ממס הכנסה – איך עושים את זה

מס הכנסה

על פי פקודת מס הכנסה, בעלי אחוזי נכות גבוהים עשויים להיות זכאיים לפטור מתשלום מס הכנסה. כל שכיר ועצמאי בישראל מחויב לדווח לרשות המיסים על הכנסותיו. על כל הכנסה אנו משלמים מס הכנסה. גובה המס מנוכה מאיתנו בהתאם לנקודות הזיכוי שברשותינו ובהתאם לנתונים האישיים שלנו. הרבה אנשים לא יודעים כי קיימים נתונים שעשויים לזכות אותם בקבלת פטור ממס הכנסה. כדי להבין מי זכאי, אתם מוזמנים להמשיך איתנו. 

 

מי זכאי לקבלת פטור ממס הכנסה?

כדי לקבל פטור ממס הכנסה, נדרשים לעמוד בקריטריונים מסוימים. לא קל לקבל את הפטור המיוחל. למרות זאת, קיימים מקרים בהם קל יותר לקבל פטור מתשלום מס במקרים כמו גילוי מחלות קשות ומסכנות חיים. אז איך זה עובד? אם מבקש הפטור ממס הוא בעל אחוזי נכות של מעל 89% גם אם אחוזי הנכות הם משוקללים יחד והם לא על מחלה אחת, הם עשויים לזכות את מבקש הפטור בקבלת פטור ממס הכנסה.

חשוב לדעת כי הפטור ניתן לבעלי אחוזי נכות גבוהים כל עוד ותקופת הנכות שהוכרה על ידי הביטוח הלאומי, עומדת על חצי שנה לפחות. יחד עם זאת, קיימות מחלות שעצם קיומן מזכה את הסובל מהן בקבלת פטור מתשלום מס הכנסה. שווה לבדוק זאת בסיוע של חברה מקצועית המסייעת במימוש זכויות רפואיות.

 

מה שווי הפטור ממס?

גובה הפטור משתנה בהתאם לאופי ההכנסה. בעלי קצבת נכות זכאים לקבלת פטור על הכנסה מיגיעה אישית עד לתקרה של 628,800 ₪. גובה התקרה משתנה בהתאם לנתוני ההכנסה כאמור ובהתאם לאחוזי הנכות והכרת במוסד לביטוח לאומי. לא ניתן לנקוב בסכום השווה לפטור. אך חשוב לדעת כי ככל הגובה  ההכנסה גבוה יותר, כך החיסכון המתקבל גם הוא יהיה גבוה יותר.

 

מה עושה מי שלא מימש את זכאותו?

אם הייתם זכאים לקבלת פטור ממס אך לא מימשתם את זכאותכם לקבלת הפטור ושילמתם מס גבוה יותר ממה שהייתם צריכים, אתם זכאים לקבל החזר מס. במקרה כזה תצטרכו להגיש בקשה לקבלת החזר מס רטרואקטיבי. תוכלו לתבוע החזר על 6 השנים האחרונות. אתם יכולים להרוויח מכך סכום כסף משמעותי. אל תזלזלו בו.

 

מה צריך לעשות כדי לקבל את הפטור מתשלום המס?

כדי לקבל את הפטור ממס יהיה עליכם להגיש בקשה. מס הכנסה לא מקבל את הנתונים עליכם באופן אוטומטי ומחשב שמגיע לכם פטור… אם לא תדרשו את שלכם, לא תקבלו. וחבל. הגשת בקשה לקבלת פטור ממס הכנסה ניתנת להגשה באופן עצמאי לפקיד השומה האזורי.

אך ההמלצה היא לפנות לחברה מקצועית המסייעת במימוש זכויות רפואיות. בצורה כזו מבקש הפטור יכול להיות רגוע שהבקשה שלו מוגשת בצורה הטובה ביותר והוא יקבל את זכויותיו המגיעות לו.

מס הכנסה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי