נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתי נתחיל להאכיל את גור הכלבים במזון לכלבים בוגרים?

אוכל לכלבים

לגורים ולכלבים בוגרים יש צרכים שונים, וההבדלים בין סוגי התזונות של כלבים מתבטאים גם דרך סוגי הכלבים. מה זה אומר, וכיצד בוחרים את המזון הנכון לכלב? הנה המידע המלא – מזון לכלבים לפי שלבי התפתחות. באופן כללי, גורי כלבים זקוקים ליותר קלוריות, אבות מזון וחלבון מאשר כלבים בוגרים. זאת, על מנת לתגבר את הצמיחה וההתפתחות המהירה של גורים. הם גדלים במהירות, ולכן כבר בשבועות הראשונים לחייהם חשוב שהם יקבלו את המרכיבים הבאים:

  • חלבון
  • סידן
  • ויטמינים ומינרלים
  • פחמימות מורכבות
  • תירס, חיטה ודגנים בכמויות נמוכות

 

כמה אמור לעלות מזון איכותי לכלבים?

מזון איכותי לכלבים אמור לעלות בין כמה מאות שקלים בודדים לשק מזון השוקל כ-5 – 10 ק"ג ומעלה. עם זאת, מזונות עם מרכיב ראשון של בשר תמיד יהיו יותר יקרים מאשר שקי מזון אחרים שנחשבים סטנדרטיים.

כאשר בוחרים בין אוכל לגורים ומזונות שונים, כדאי לקרוא קצת ביקורות ומידע על שק המזון הנרכש. ישנם כל מיני סוגים שונים של שקי אוכל לכלבים, מה שכאמור, צריך לבחור בהתאם לשלב ההתפתחות של הכלב. הנה שלבי ההתפתחות של כלבים, המשיכו לקרוא.

אוכל לכלבים

האכלת גורי כלבים לפי שלבים – מתי יעברו למזון מוצק?

  • שבועות ראשונים: במהלך השבועות הראשונים לאחר המלטת הגורים, גורי הכלבים זקוקים לחלב אימם כדי לשרוד. במידה שחלב אם אינו אפשרי, יש לרכוש תחליף איכותי לחלב אם. בשלב זה, אוכל לכלבים מהסוג המוצק אינו בא בחשבון.
  • 6 עד 9-8 שבועות: במהלך שבועות אלו, הגור מוכן לעבור לאוכל המוצק, שלרוב יכלול מזון רך כמו אוכל כלבים מקופסאות שימורים. בשלב זה, חשוב לבחור במזון איכותי הכולל בתוכו חלבון בכמויות גבוהות. שלב זה יצריך האכלה של כ-6-4 פעמים במהלך היום. זאת, כיוון שהגור נמצא בתהליך של גדילה וזקוק לתזונה רבה יותר ואיכותית.
  • 4 – 6 חודשים: אפשר להתחיל לעבור למזון מוצק לגמרי, כאשר הכופתאות הסטנדרטיות יכולות להיות מקום טוב להתחיל בו.
  • שנה ומעלה: לאחר שהכלב הגיע לבגרות (בסביבות גיל שנה או שנתיים תלוי בגזע), ניתן להחליף את התזונה לתזונה לכלבים בוגרים. בשלב זה התזונה מתקבעת למזון מוצק, אבל בהחלט אפשר לפנק לפעמים עם מזון רך משימורים.

 

על מה חשוב להקפיד בהאכלת גורים וכלבים בוגרים?

בסופו של דבר, זה הכל עניין של איכות לעומת מחיר נתון לשק מזון. מצד אחד, בעלי כלבים רוצה להתנהל בצורה חסכונית, אבל מצד שני, הם רוצים להעניק לכלב את המזון הכי טוב שיש בשוק. בתוך כך, צריך למצוא את האיזון הנכון בין הרצוי למצוי בהתחשב לתקציב נתון.

בכל מה שקשור להאכלה של גורים, חשוב מאוד להקפיד על מזון טרי, כמה שפחות מתועש ועדיף טבעי ככל הניתן. לידיעתכם, בארץ ישנן חברות ישראליות כחול לבן אשר מייצרות מזונות טבעיים לכלבים. מזונות אלו מומלצים לרוב סוגי הכלבים, לרבות כלבים עם בעיות אלרגניות.

אוכל לכלבים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי