נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

עישון בשר: כל מה שתצטרכו כדי לעשן בשר כמו מקצוענים

מעשנת בשרים

עישון בשר הוא צורת הברביקיו החדשה של הישראלי אוהב הבשר. אם הגעתם למאמר, כנראה החלטתם לקנות מעשנה. ריכזנו עבורכם מידע וטיפים לתחילת דרכם בעולם עישון הבשרים על מנת שתתקדמו לעישון כמו מקצוענים.

 

מהו תהליך העישון?

מעשנת בשרים דורשת מקצועיות בתהליך ההכנה והשלב הראשון בתהליך העישון הוא הכנת הבשר. לפני שנכניס את הבשר למעשנה יש לנקות אותו, לחתוך אותו ולהשרות אותו בתיבול שבחרנו.

השלב השני הוא הכנת המעשנה- מומלץ להפעיל את המעשנה כשעתיים לפי התחלת התהליך על מנת שיהיה לה זמן להתחמם ולנקות את עצמה בעזרת החום. השלב השלישי הוא עישון הבשר- בשלב זה יש להקפיד על זמני העישון ואופן העישון של הנתח שבחרתם בהתאם לסוג המעשנה שיש לכם.

 

מהם סוגי העישון?

הסוג הראשון הוא עישון קר ומתבצע בטמפרטורה נמוכה של מתחת לשישים מעלות. עישון זה דורש מיומנות ונחשב מורכב יותר. הסוג השני הוא עישון חם והטמפרטורות שלו נעות בין 80 ל-130 מעלות. העישון החם מתאים להכנה של דגים ובשרים והוא מומלץ למעשנים בתחילת דרכם.

 

מה צריך לעישון בשר?

על מנת לעשן בשר נזדקק לשני עזרים נוספים מעבר למעשנת בשר כמובן. הדבר הראשון שנצטרך לתהליך העישון הוא אביזרי עישון שיסייעו לנו בתהליך כמו: מד חום למעשנה, מגש, רשת, וו לתליית הבשר ועוד. הדבר השני שנצטרך הוא חומר בעירה איכותי שיתאים לסוג הנתח שנרצה לעשן.

 

אילו בשרים מומלצים לעישון

במעשנה ניתן לעשן סוגי בשר שונים, ירקות, דגים ועופות. קיימים מספר סוגי בשרים שמומלצים לעישון ארוך כמו חזה בקר, אסאדו בקר, צלעות בקר, נתח מסוג אונטריב, אנטריקוט ופיקניה. מומלץ להשתמש בנתחים ללא הרבה שומן מאחר והוא לא נצרב מספיק בטמפרטורה של העישון.

מעבר לבקר ניתן לעשן גם חלקי עוף שונים כמו חזה אווז, נקניקיות בשר, פרגיות ועוד. יש להבחין בין סוגי הבשר השונים מאחר ולכל סוג, זמן עישון, חומר בעירה ותיבול שונה ואם לא תפעלו כך הטעם יושפע.

 

טיפים לעישון מוצלח

הטיפ הראשון הוא מגש נוזלים- חשוב שיהיה בתוך המעשנה מגש אשר נקלטים בו כל השומן והנוזל שיוצא מהבשר, ללא המגש הנוזלים והשומן יפלו על הפחמים וייהרסו את טעם הבשר. הטיפ השני הוא להימנע מפתיחת המכסה של המעשנה- במידה ותפתחו החום שנמצא בפנים עלול להיפגע מה שעלול לפגום בתהליך העישון. הטיפ השלישי הוא התחלת תהליך העישון לאחר שהגחלים במצב בעירה מוכן והצבע שלהם הוא כתום אפור.

כל אוהבי הבשר יעריכו עישון איכותי שגורם לטעם הבשר להפוך את הלב. המעשנה הופכת את נתח הבשר לעסיסי, רך ובעל ארומה מדהימה שגורמת לדמעות של הנאה. בתהליך העישון חשובה התנסות מרובה וכך גם מגיע הטעם של עישון מקצועי.

מעשנת בשרים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי