נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

למה חשוב כל כך להקפיד על צחצוח שיניים לאחר ארוחה בשרית?

גריל גז

אין כמו על האש. המגוון, השפע, כמות המזון שאנו צורכים, האווירה הטובה- מדובר בחוויית אכילה יותר מאשר ארוחה שגרתית. אך לצד אלו, גם אם אנחנו מלאים מכל טוב ולא מצליחים לזוז, חשוב מאוד להקפיד ביתר שאת על צחצוח שיניים ושמירה על היגיינה דנטלית, בעיקר לאחר ארוחה בשרית כבדה ואינטנסיבית. ישנן מספר סיבות מדוע הדבר חשוב כל כך, ועל כך נפרט במאמר זה. 

 

עומס על הגוף

אין ספק שארוחה בשרית היא כבדה ומשביעה. מערכת העיכול תעבוד שעות נוספות על מנת לפרק בצורה יעילה את הארוחה, אך חשוב להקפיד לשמור גם על האזור אליו היא נכנסה מלכתחילה. כשם שאנו משקיעים בגריל גז או מעשנה איכותית להכנת בשר ברמה גבוהה, כפי שניתן למצוא באתר של www.weber.co.il, עלינו להשקיע בניקיון יסודי של חלל הפה על מנת להימנע מריח רע, חיידקים, חתיכות מזון ועששת.

 

הסטייק שנשאר איתי

לא משנה כמה טעים היה האנטריקוט שדוד שלכם הכין במיוחד בשבילכם (אפילו לא זייף במידת העשייה כמו בדרך כלל), כדאי להיפרד ממנו ברגע שסיימתם אותו בצלחת, ולא לקחת אותו איתכם. התחושה שמשהו תקוע בשיניים עלולה להציק במקרה הטוב, ולגרום לדימומים מהחניכיים ודלקות במקרה הרע. לכן יש להקפיד לא רק על צחצוח שיניים אלא גם להעביר חוט דנטלי ולשטוף את הפה במי פה על מנת להבטיח את ניקיון השיניים ובריאותן.

 

עששת

הסיכון להצטברות עששת עולה כאשר אנו אוכלים בשר, במיוחד אם הבשר הושרה במרינדות המתבססות על סוכרים ובטח אם אכלנו פחמימות יחד עם הבשר. החלבונים שמצויים בבשר מכילים בין היתר גם סוכרים שעלולים להיתקע בשיניים ולהוביל להיווצרות עששת שמזיקה לחניכיים והשיניים. ככל שהבשר יהיה מתובל יותר, כך הסיכוי לנזק לשיניים גובר. בשר שרק הומלח קלות יהיה ללא ספק בטוח יותר לאכילה מבחינת הבריאות הדנטלית שלכם.

 

מריח טוב לפני, פחות אחרי

בסרטים המצוירים מהילדות אנו זוכרים דמויות שמריחות לפתע סטייק עסיסי וממש מרחפות בעקבות הריח לכיוונו. גם כאשר אנו מריחים במציאות סטייק על האש, הריח משכר ומעורר תיאבון. לאחר האכילה, אם נאמר בעדינות, הריח פחות נעים. רמת החומציות בפה לאחר אכילת בשר יכולה להרקיע שחקים, ולכן מומלץ לכל הפחות ללעוס מסטיק לאחר הארוחה לשיפור ההרגשה ולמניעת הבל פה, והכי מומלץ לצחצח בצורה יסודית את השיניים.

 

כשרות

אם כל הסיבות הבריאותיות אינן מספיקות, לאלו המקפידים על כשרות יש סיבה נוספת לדאוג לצחצוח שיניים יסודי לאחר אכילת בשר. אנשים המקפידים על כשרות דואגים לרווח של שש שעות בין אכילת בשר לחלב, ורבנים רבים ממליצים להימנע לחלוטין מסיכון של ערבוב בשר וחלב, ולהקפיד על צחצוח יסודי להסרת כל שאריות בשר מחלל הפה.

גריל גז

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בשר