נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה חשוב לזכור כשמבשלים בשר בסו ויד בעזרת צנצנות זכוכית?

בישול בשר סוווידאו

אם הגעתם לכאן, כנראה שגם אתם יכולים לומר שהחיים שלכם נחלקים לשניים. לפני שהכרתם את טכניקת הבישול סו ויד – ואחרי שהכרתם את הטכניקה. אם אתם כשאתם מבשלים בשר בסו ויד אתם עושים שימוש בצנצנות זכוכית, יש לזכור כמה דברים חשובים. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא מה הם אותם דברים חשובים ועוד.

 

בחירת צנצנות נכונה

כשמבשלים בטכניקת סו ויד ומשתמשים בצנצנות זכוכית  – חשוב לבחור בכאלה שתוכננו במיוחד לבישול בטמפרטורה גבוהה. צנצנות זכוכית רגילות בדרך כלל לא מתאימות לבישול סו-ויד. ודאו שהצנצנות עשויות מזכוכית עמידה בחום ויכולות לעמוד בטווח הטמפרטורות הנדרש לבישול הבשר.

בישול בשר סוווידאו

גודל הצנצנת חייב להתאים

בחרו צנצנת שיכולה להתאים לגמרי לבשר שאתם מבשלים. התאמה מושלמת תשאיר מספיק רווח בתוך הצנצנת כדי שהבשר יתרחב מעט במהלך הבישול. מילוי יתר של הצנצנת – עלול להוביל להצטברות לחץ ופיצוץ של הצנצנת כתוצאה מכך.

 

איטום

חשוב לוודא שהצנצנת אטומה כמו שצריך כדי למנוע חדירת מים במהלך הבישול. אם אתם משתמשים בצנצנת בעלת מכסה שני חלקים – הקפד למרוח את הפתח היטב כדי ליצור ואקום שיאטום אותה בצורה המיטבית.

 

מכסים בטוחים לסו ויד

מכסים רגילים של צנצנות זכוכית רגילות (כמו של דבש, למשל) בדרך כלל לא מתאימים לבישול סו ויד. בעיקר כי החום והלחות גורמים להם להחליד. חפשו מכסים מסיליקון או מחומרים אחרים המתאימים לסו-ויד, כאלה שנועדו לעמוד בתהליך הבישול.

 

זמן וטמפרטורת בישול

כוונו את זמן הבישול והטמפרטורה בהתאם לעובי הבשר ולמידת העשייה הרצויה. זכרו שזכוכית מוליכה חום ברמה פחות יעילה בהשוואה לפלסטיק. אם בחרתם להשתמש בסו ויד שלכם בצנצנות זכוכית, ייתכן שתצטרכו להגדיל מעט את זמן הבישול או את הטמפרטורה בחלק מהמתכונים.

זמן בישול וטמפרטורה

מיקום נכון של הצנצנת במיכל

חשוב מאוד לוודא שצנצנת הזכוכית ממוקמת היטב במיכל המים. מיקום מושלם יהיה כזה שהצנצנת אינה נוגעת בו בדפנות או בתחתית המיכל. המיקום הזה יעזור לכם לשמור על פיזור חום אחיד, וימנע מהצנצנת להיסדק עקב מגע ישיר עם משטחים חמים.

 

קירור

לאחר הבישול, חשוב לאפשר לצנצנות הזכוכית להתקרר בהדרגה. קירור הדרגתי חשוב על מנת למנוע שינויי טמפרטורה פתאומיים. שינויים כאלה עלולים לגרום לצנצנות הזכוכית שלכם להיסדק. אפשר להוציא את הצנצנות מאמבט המים (עדיף שלא עם הידיים…) ולתת להן "לשבת" בטמפרטורת החדר זמן מה לפני שמעבירים אותן למקרר.

 

סיכום

לסיכום, אם תבצעו את ההנחיות שקראתם עכשיו, אתם יכול לדעת שבכל מה שקשור לבישול בשר בצנצנות זכוכית בסו ויד – אתם בטוחים. עם זאת, אולי כדאי לציין ששימוש בשקיות אטומות בוואקום זו, בדרך כלל, השיטה המומלצת יותר לבישול סו-ויד. כמובן שלכל אחד יש זכות לדעה שלו, וכולם בטוחים שהם הכי צודקים. לא משנה במה תבחרו – העיקר שתעשו זאת בזהירות הנדרשת.

בישול בשר סוווידאו

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בשר