נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מושחת וטעים: איך ליהנות מאוכל מושחת בלי רגשות אשם?

מושחת וטעים_ איך ליהנות מאוכל מושחת בלי רגשות אשם

מי מאיתנו לא אוהב פיצה חמה ומפנקת או משתוקק להמבורגר עסיסי עם הר של צ'יפס פריך בצד? אוכל מושחת הוא הנאה צרופה, שברוב הזמן מגיעה עם תג מחיר קלורי גבוה מאוד. החל ממאפי חמאה וקרמים עשירים, קינוחים מטורפים, לאפות עמוסות בשווארמה או כל מאכל אחר אליו אתם משתוקקים, מדובר בחוויה מפנקת ומספקת. בשנים האחרונות עולה וגדלה המודעות למזונות מזיקים או פחות בריאים ולערך הקלורי שלהן, ועם הזמן בונה כאן מטבח מפואר עם מודעות תזונתית, אך מבלי לוותר על טיפה אחת של שחיתות קולינרית! בואו נדבר על אוכל מנחם ואיך נוכל ליהנות ממנו ללא רגשות אשם.

 

חלפו הימים שבהם אכילה בריאה ומודעת הייתה שם נדרך לאוכל משעמם, תפל ומדכא. כיום, שפים ופודיז כאחד, ממציאים ומאמצים לחיקם טכניקות בישול ומרכיבים חדשניים ליצירת מנות המספקות את ההשתוקקות לאוכל מושחת וגדול, אך עם ערך תזונתי תקין. בעזרת צורות בישול נכונות, חומרי גלם מאוזנים מבחינה קלורית, אחוזי שומן וטריים, אנשים רבים לומדים להכין מנות מזינות ומפנקות כאחד.

בואו נדבר למשל על פיצה, האוכל המנחם הקלאסי והפופולרי ביותר בארץ. כל אחד תהה לא פעם אחת, כמה קלוריות יש במשולש פיצה בעת שהוא טורף מגש שלם של פיצה רותחת, נוטפת גבינה ותוספות טעימות. פיצה היא אכן אוכל שנראה תמים, אך עמוס בקלוריות שמקורן בפחמימות ריקות ואחוזי שומן רבים.

כמה קלוריות יש במשולש פיצה

למרות זאת, כיום ישנם אלפי מתכונים לפיצות בריאות ומזינות יותר. החל מהחלפת בצק הפיצה למתכון המכיל קמחים מלאים ובריאים, יצירת בסיס לפיצה העשוי בכלל מירקות, טונה או ללא גלוטן ועד לבחירת גבינות עם אחוזי שומן נמוכים, תוספות בריאות ולא מעובדות והכנת רוטב ביתי מרכיבים טריים. זו אולי משימת הכנה שדורש קצת יותר זמן מלהזמין פיצה ב2 דקות מהפיצרייה הקרובה, אך תרוויחו ארוחה מלאה ומזינה, עם חצי מהקלוריות ומבלי לוותר על הטעם.

באופן דומה, גם תחום הקינוחים עבר מהפך בשנים האחרונות, וגם אליו נכנסו טכניקות חדשניות כדי ליצור פינוקים מתוקים שהם גם מושחתים ומנחמים וגם נטולי רגשות אשם. לדוגמא, מוס שוקולד על בסיס אבוקדו הפך לאלטרנטיבה פופולרית בעולם כולו. מוס שוקולד מסורתי הוא בעל מרקם עשיר וקרמי, ובדיוק את זה ניתן להשיג בעזרת אבוקדו טרי ובשל, המלא בשומנים איכותיים וטובים. על ידי איחוד אבקת קקאו טהורה, דבש דבורים ואבוקדו בשל וקרמי, תקבלו מוס שוקולד מפנק בטירוף, שהוא גם נא, מפוצץ בערכים תזונתיים וגם טעים בצורה בלתי רגילה.

 

לסיכום

על אוכל מושחת כנראה שלא נוכל לוותר לעולם. אוכל מפנק ומנחם שכולנו אוהבים ומשתוקקים אליו מדי פעם. אך נגמרו ימי ההתנזרות, כיום ניתן ליהנות מהמאכלים האהובים והמושחתים, מבלי רגשות אשם כלל. הכינו את המאכלים שלכם בעצמכם, בחרו בחומרי גלם טריים, איכותיים ומאוזנים ובכך תבטיחו לעצמכם אוכל מזין, דל בשומן, בקלוריות וחף מרגשות אשם.

כמה קלוריות יש במשולש פיצה (2)

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אוכל