נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתכון להכנת סטייק על גריל גז

בשר

 מי לא אוהב להזמין אורחים ליהנות מ׳על האש׳ ואגב כך להשוויץ ביכולות הצלייה על הגריל הביתי החדש. אך האם נוכל להכין את הסטייק המושלם גם על גריל גז? בוודאי, כיום גרילי הגז מספקים פתרונות בריאים וירוקים יותר לצלות את הבשר שאתם אוהבים במידה שאתם אוהבים ולקצור מחמאות ושבחים, אז ליבשו את הסינר החדש והמדליק שלכם, איחזו במנפנף והדליקו את הגז.

 

גריל גז

כיום יש מודעות רבה למזהמים הנפלטים מגריל הפחמים החודרים לריאות באמצעות נשימתם ומשתרבבים גם למזון שאנו אוכלים. גם תהליך הפיכת העץ לפחם על ידי שריפתו בחום גבוה ידועה כפוגעת בסביבה. לכן רבים מאיתנו עוברים לגריל גז הירוק יותר, הבריא יותר והחסכוני יותר. היתרון הבולט של גריל הגז הוא בקלות ההדלקה שלו, לא עוד גזירי עיתון ונשיפות או מלחמת הגפרור ברוח, לחיצת כפתור, והופ, הגז דולק באופן יציב ואחיד לאורך שעות, ובלון הגז זול ונקי יותר משמעותית משקי הפחם הממשיכים לזהם את הסביבה לאחר השלכתם.

 

פתרונות לחסרונות אפשריים

למרות היתרונות הבריאותיים המשמעותיים של גריל הגז, בעבר לא ניתן היה לעשן בשרים ופיזור החום לא היה יעיל דיו. רבים גם ראו חיסרון בחוסר הטעם והארומה של הגחלים שמעניקים לבשר טעם ייחודי. אך כיום הדגמים החדשים של גריל הגז הביתי מציעים פתרונות כגון מיכל עישון המאפשר עישון בטוח ויעיל, משטחי פיזור חום המאפשרים כמה סוגי צלייה בו זמנית. ולגבי הטעם המוכר והאהוב של צליה על פחמים, ניתן להוסיף לגריל הגז גזרי עץ ארומטיים או עלי רוזמרין וטימין לחים כאשר הם עטופים היטב בנייר אלומיניום על מנת ליצור את האפקט המתבקש.

 

מתכון להכנת סטייק על גריל גז

על מנת להכין סטייק מושלם על גריל גז נחמם מראש את הגריל לטמפרטורה שבין 230 -250 מעלות. נבזוק לקערה כף סוכר חום, שתי כפיות צ'ילי יבש, כפית וחצי שום כתוש, כפית כמון, כפית אבקת בצל, כפית מלח גס, כפית פלפל שחור ונערבב אותם היטב. את הסטייק הטרי מניחים על משטח יבש ונקי, סופגים את הנוזלים בנייר סופג ומורחים את שני צידי הסטייק בשמן זית. לאחר מכן מפזרים את התבלינים על גבי הנתח ומעסים אותם לתוך הבשר. נותנים לנתח לנוח כמה דקות. כאשר הגריל מגיע לטמפרטורה הרצויה, מניחים את הסטייק המתובל על גבי רשת הצלייה לשלוש דקות לכל צד, ובתאבון.

 

לסיכום

גרילי הגז המודרנים זולים יותר לטווח הארוך ובריאותים וירוקים הרבה יותר מן הפחם המזהם. כיום ישנם פתרונות מצויינים לעישון בשר, צלייה בכמה רמות בו זמנית, וגם לטעם האהוב של בשר על פחמים יש פתרונות באמצעות הכנסת גזרי עצים ארומטיים ותבלינים כדי להעניק לכם חווית ׳על האש׳, ללא האש והעשן.

נתח שלם

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בשר