נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתכון להכנת אסאדו מפורק רך כמשי

בתוך באן או טורטיה, גיוזה או כריך פוקצ׳ה, מעל שעועית או אורז לבן וריחני, אסאדו מפורק לשערות עסיסיות יהפוך כל ארוחת בשרים לחגיגה של טעמים וניחוחות. הכנתו אורכת בין ארבע לשש שעות אך היא שווה את התענוג הרך כמשי ונימוח בפה. אז הכינו את הסיר לבישול ארוך, כוונו את השעון והיכונו לניחוחות מטריפים שיגרמו לכם לחכות מול התנור.

 

אסאדו מפורק

אסאדו מפורק הינו צורת הגשת בשר דרום אמריקאית שבה הבשר הופך מסטייק מוצק לשערות נימוחות ומלאות עסיס שקל לגלגל לתוך טורטיה או לערבב עם שעועית חריפה מבלי להזדקק לחתוך את הבשר לפרוסות. היתרון הגדול של האסאדו המפורק שהוא הופך לחומר גלם שניתן לעשות איתו כמעט הכל, ממילוי למאפה כגון גיוזה, מרכיב נוטף רוטב לכריך חם בשילוב ירקות טריים, גלגול לתוך טורטיות עם גוואקמולי וצ׳ילי מתוק, או בצלחת עם תוספת ירקות שורש, אורז ושעועית.

 

תהליך ההכנה

הכנת הבשר לצלייה אינו אורכת זמן רב, אך משך הצלייה בתנור או בסיר לקבלת אסאדו מפורק רך כמשי אורך מספר שעות. לכן הכנתו פחות מתאימה לבראנץ׳ ספונטני אלא דורשת הערכות מראש. מומלץ אך לא חובה גם להניח בסיר ביחד עם האסאדו פרוסות של עצם עם מיח על מנת ליצור ג'לטין טבעי שמסמיך את מיצי הבשר לרוטב מענג שכיף לטבול בו פרוסת פוקצ׳ה או ג׳בטה ולנגב.

הנתחים המתאימים הם צלי כתף מספר 5, צוואר או אוסובוקו. ניתן לבשל עם או בלי עצם אך יש לזכור כי העצמות עצמן מעשירות את התבשיל. לבשר רזה יותר אפשר להשתמש בנתח מספר 2

( חזה בקר ) או בנתח מספר 3 ( אונטריב ).

 

מתכון להכנת אסאדו מפורק רך כמשי

מרכיבים

שני קילו בשר לאסאדו קצוץ לקוביות קטנות

ארבעה בצלים קצוצים

חמש שיני שום כתוש

כוס רוטב ברביקיו

חצי כוס דבש או סילאן

שליש כוס סויה

מלח ופלפל על פי הטעם

ארבע כפות שמן זית

 

אופן ההכנה

בתוך סיר גדול וכבד מחממים את השמן וצורבים את קוביות הבשר עד שהן ייסגרו היטב מכל צדדיהן, מתבלים במלח ופלפל ומוציאים החוצה. מכניסים לסיר החם את הבצל הקצוץ והשום ומזהיבים. כעת נחזיר את הבשר הצרוב, נוסיף את תערובת הרטבים, נכסה במים ונביא לרתיחה. את הסיר הכבד ניתן להשאיר על האש בין ארבע לשש שעות או להעבירו לתנור שחומם מראש ל- 120 מעלות למשך זמן דומה.

 

לסיכום

אסאדו מפורק רך כמשי הוא חגיגה של טעמים וניחוחות. ניתן להגיש אותו בצלחת עם שעועית, אורז או פירה, בכריך חם ונוטף רוטב, כמילוי לגיוזה או מגולגל לטורטיה עסיסית, כך או אחרת, הטעם העשיר והנימוח בפה שלו יותיר אתכם שבעים ומרוצים עם טעם של עוד, בתיאבון!

נתח מתובל

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בשר