נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה לומדים בלימודי הקונדיטוריה?

טבח

קונדיטוריה ואפייה הם ענפים בגסטרונומיה המתמחה בעיבוד קינוחים כגון עוגות, מאפים, פשטידות ושאר יצירות מתוקות. קונדיטורים הם אנשי מקצוע שהוכשרו לעצב, להכין, לקשט ולהגיש מנות מתוקות, אך יש להם גם את הידע והכישורים הדרושים להכנת שוקולד, קינוחים מלוחים וגלידה. במידה וגם אתם מתלבטים האם ללמוד קונדיטוריה, הגעתם למקום הנכון.

 

מה לומדים בלימודי הקונדיטוריה?

יש הרבה מיומנויות ואיכויות שהקונדיטורים צריכים להיות מיומנים במסלול הקריירה שלהם. יש להם עין טובה מאוד לפרטים כדי להבטיח שהקינוחים והמאפים יהיו אסתטיים עבור הצרכנים ועומדים בבריף לאירוע. כמו כן, שפים טובים בביצוע מדידות כדי להבטיח שהתגובות הכימיות הנכונות מתרחשות.

רכישת הניסיון המתאים במסלול לימודי קונדיטוריה, כמו גם הכשרה, יכולים לעזור לאפשר לך לגלות באיזה תחום במקצוע הקונדיטור תרצה להתמחות. למשל קונדיטורים יכולים לבחור להתמחות בסוכר או בשוקולד. מלבד לימודי אפיה וקונדיטוריה, טוב גם להתמחות על מנת לקבל ניסיון עבודה יקר ערך ולהתרגל לסביבת המטבח ולתפקיד הקונדיטור ואחרים במטבח.

 

אפשרויות קריירה

מומחה קינוחים במסעדה או קייטרינג

העבודה בעמדת הקינוחים של מסעדה מציעה חופש יצירתי רב לעיצוב מנות מתוקות, אך היא דורשת גם ידע רב על המוצר, ובעיקר כיצד להתאים את עצמן לדרישות המטבח, החל מהזמנת חומרי גלם. לשרת את הלקוחות שלך.

 

שף קונדיטור במאפייה

יש לציין שהעבודה היום יומית של שף קונדיטור כוללת קימה מוקדמת להכין את מה שתמכור במאפייה, או הכנת קינוחים למסעדות ולעסקי קייטרינג אחרים. מדובר בעבודה שעלולה להיות תובענית, אבל אם אתה אוהב לאפות, היא גם מאד מתגמלת.

 

פרויקטים עצמאיים

אם יש לך רעיון שאתה חושב שיכול לעבוד, לך על זה! בימינו הודות לטכנולוגיה הרבה יותר קל לפתוח עסק משלך למאפים, אבל זה דורש הרבה מאוד מאמץ ומסירות. בכל אופן, במידה ואתה בעל אישיות עצמאית, ייתכן שזו האפשרות עבורך.

 

שוקולטייר

אם מה שאתה באמת מתלהב ממנו הוא שוקולד, יש עולם שלם של אפשרויות פתוח בפניך. קונדיטורים רבים מתמחים בשוקולד ויכולים לעבוד ביצירת יצירות משלהם וקו מוצרי שוקולד או עבור חברת שוקולד אחרת כשף שעובד עם מוצרים שונים.

 

קונדיטור גלידה

זהו ענף נוסף של ייצור מאפים שדורש ידע רב על טכניקות, מכונות ומוצרים. הכשרה היא מכרעת במסחר זה, במיוחד אם אתה רוצה להציע מוצרים ייחודיים הבולטים מהמתחרים – והתחרות קשה. אבל כמו שנכתב כבר קודם, מדובר בתחום שיכול להוביל לסיפוק אדיר.

 

הכשרה פורמלית מול הכשרה פרטית בהכנת מאפים

הכשרה פורמלית מתייחסת לתוכניות חינוכיות רשמיות כפי שהוגדרו בחוק שניתן ללמוד לאחר התיכון. ניתן לבחור בקורסי ביניים מקצועיים הקשורים לגסטרונומיה ולאחר מכן להתמחות בקונדיטוריה. לאחר שסיימת קורס זה, תוכל להירשם לקורסים מקצועיים מתקדמים יותר הקשורים לענף האירוח וההסעדה. לחילופין, ישנם בתי ספר פרטיים המציעים תארים ספציפיים בייצור מאפים מקצועי, עם מורים וקורסים מיוחדים שיכולים להימשך בין שלושה חודשים לארבע שנים.

 

לסיכום, איך זה לעבוד כשף קונדיטור?

קונדיטורים או פטיסיירים נהנים מחופש יצירתי בקריירה שלהם למרות האתגרים הנלווים בלהיות שף. הם עובדים עם צוות אחר במטבח כדי לתכנן תפריטי קינוחים שילוו את שאר התפריט בצורה נעימה, הם גם משתמשים בניסיונם כדי להכין ולבדוק קינוחים ומאפים חדשים.

בצקים

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא מאפים ואפייה