נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתכון להכנת בורקס פיצה עם זיתים

רולים

תמיד כיף לגוון ולשדרג את ארוחת הערב או ארוחת הבוקר עם מאפה קל הכנה וטעים כל כך עד שאפילו הפירורים ילוקטו עד תום מן הצלחות. בורקס בדרך כלל מגיע באריזות קפואות מן היצרן, אבל בהחלט תוכלו להכין אותו בעצמכם ולמלא אותו בכל מה שאתם אוהבים. כאן נגיש לכם מתכון חם מהתנור לבורקס פיצה עם זיתים שימלא את הבית בניחוח מגרה וייטרף חם.

 

מאפה הבורקס

מקורו של הבורקס בארצות הבלקן והוא הפך פופולארי במיוחד בארץ בשל קלות ההכנה שלו כשהוא מגיע מוכן וקפוא מן היצרן. הוא אהוב גם על מבוגרים וגם ילדים ואפשר למלא אותו בכל דבר, מגבינות ועד מחית ירקות ואפילו ׳משה בתיבה׳ עם נקניקיה האהובה במיוחד על ילדים. גם ההכנה הביתית שלו איננה מסובכת וכל מה שתצטרכו זה יריעת בצק עלים מופשרת ומוכנה לעבודה.

 

בצק עלים

בצק עלים נוצר מרידוד שכבת בצק דקיקה, מריחת כמות נדיבה של שמן צמחי או חלבי, קיפולו ורידודו לשכבה נוספת של מריחה וקיפול. זו מלאכה שאמנם אורכת זמן אך התוצאה של הכנת בצק עלים ביתי תהיה טעם עשיר ונפלא וניחוחות מדהימים שימלאו את הבית. למי שנרתע מכמויות השמן הגדולות הכרוכות בהכנתו יכול לצמצמן, ואז מתקבלים עלי בצק פילו, דקיקים ועדינים ושבריריים אך טעימים מאין כמותם.

 

מתכון להכנת בורקס פיצה עם זיתים

לצורך ההכנה נשתמש בגבינה עירקית אותה ניתן להשיג ברוב המעדניות, אך ניתן להחליפה בכל גבינה לבנה חצי קשה בטעם מלוח עדין, ובגבינת סולוגוני שמקורה במטבח הגיאורגי. זוהי גבינה המקבילה באיכותה למוצרלה האיטלקית, כך שאם תתקלו בקושי להשיגה, תמיד תוכלו להעזר במוצרלה המוכרת כתחליף.

 

מצרכים

שש מאות גרם בצק עלים מופשר לחלוטין

חמש מאות גרם גבינת פטה, או אם רוצים לחסוך בשומנים, בולגרית 16%

גביע אחד של קוטג׳ חמש אחוז

מאה וחמישים גרם גבינה עיראקית

מאה וחמישים גרם גבינת סולוגוני

ארבע או חמש כפות רוטב פיצה קנור או אסם

כף של זיתים פרוסים או חצויים, שחורים או ירוקים – שימו לב! ללא חרצנים!

כף טימין או אורגנו מיובשים

 

אופן ההכנה

מחממים תנור ל- 200 מעלות. מגררים את הגבינות לקערה ומוסיפים לתוכה את כל חומרי המילוי. מרדדים את בצק העלים וחוצים למלבנים, כל מלבן הינו מנה. על כל מלבן מניחים מילוי, מקפלים, מהדקים ומורחים שכבת ביצה טרופה. מנמיכים את חום התנור ל- 180 מעלות ואופים עד שמזהיב.

 

לסיכום

את בצק העלים תוכלו להכין לבד או לקנותו קפוא ולמלא אותו בכל מה שאתם הכי אוהבים. בורקס פיצה עם זיתים הוא אחד השילובים הכי אהובים, במיוחד על ילדים, והכנתו קלה במיוחד. מתאים לארוחת ערב או בוקר חמה, משביעה ומזינה לאורחים ולכל המשפחה, בתאבון!

פיצה

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא מאפים ואפייה
טבח
מה לומדים בלימודי הקונדיטוריה?

קונדיטוריה ואפייה הם ענפים בגסטרונומיה המתמחה בעיבוד קינוחים כגון עוגות, מאפים, פשטידות ושאר יצירות מתוקות. קונדיטורים הם אנשי מקצוע