נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך להכין בראוניז מושלם ללא גלוטן

בראוניז נטולי גלוטן

לכבוד שבת או סתם יום חול, לפסח או לראש השנה, אין כמו בראוניז מושלם ללא גלוטן להגיש לאורחים ולקצור מחמאות בקלות רבה. מאחר והמרכיבים שלו כל כך פשוטים והכנתו דורשת רק עשר דקות עבודה, בראוניז ללא גלוטן יהיה מושלם לקינוח או להגשה לצד הקפה.

 

בראוניז

הבראוניז הינן עוגות שוקולד החסרות את הגובה ואווריריות שאנו רגילים אליה מעוגות השוקולד המסורתיות, הן דחוסות ושטוחות יותר ובדרך כלל מכילות גם שברי אגוזי מלך. מקורן של הבראוניז הוא ככל הנראה מן התערוכה העולמית של שיקגו משנת 1938, עת רצו בעלי בית מלון לחלק פרוסות קטנטנות וארוזות של עוגת שוקולד לאורחים הרבים.

טעמו השוקולדי של הבראוניז הפך מפורסם בכל העולם והוא נחשב לפינוק מושלם לצד הקפה, במיוחד עם תוספת בצד של כדור גלידת וניל וקצפת. עם השנים נוצרו גם גולדניז, גרסאות העשויות שוקולד לבן, קרמל או מייפל.

 

היתרונות שבאפיה נטולת גלוטן

גם אם אין לכם רגישות יתר לגלוטן, הימנעות או הפחתת צריכתו יכולים לסייע לבריאותכם. הגלוטן הינו חלבון הקיים בחיטה למיניה ומאפשר לקמח החיטה לתפוח כשהוא מתערבב עם מים. בעזרתו אנחנו יכולים לאפות לחם ועוגות, אך יש לו גם צד אפל.

הגלוטן נחשד כגורם להשמנה ודלקתיות ולכן רופאים ודיאטנים רבים ממליצים להימנע ממנו. אפיה נטולת גלוטן היא אמנם מאתגרת יותר בגלל הצורך להחליף את חומר התפיחה באחר, אך היא נחשבת לבריאה יותר.

 

מתכונים מטריפים לבראוניז ללא גלוטן

להלן שלושה מתכונים קלילים ומהירי הכנה לבראוניז מושלם ללא גלוטן:

 

     1.בראוניז על בסיס אינסטנט פודינג

מערבבים בקערה אחת שלוש מאות גרם שוקולד מריר עם מאה גרם חמאה, מוסיפים חצי כוס סוכר, שלוש ביצים ושקית של אינסטנט פודינג וניל, מעבירים לתבנית ואופים בחום של 160 מעלות למשך כחצי שעה, מצננים היטב וחותכים למלבנים.

 

    2.בראוניז על בסיס קמח שקדים וקורנפלור

מערבבים בקערה 300 גרם שוקולד מריר עם 200 גרם חמאה, מוסיפים חצי כוס סוכר, 200 גרם קמח שקדים, כף אבקת קקאו, כף קורנפלור, ארבע ביצים וקורט מלח. מעבירים לתבנית ואופים בחום של 170 מעלות במשך 25 דקות. מצננים היטב וחותכים למלבנים.

 

    3.בראוניז על בסיס קמח תפוחי אדמה וקמח שקדים

מערבבים בקערה 200 גרם שוקולד מריר עם שני שליש כוס שמן, כוס סוכר, ארבע ביצים, 100 גרם קמח תפוחי אדמה, 100 גרם קמח שקדים וקורט מלח, אופים ב- 170 מעלות למשך 20 דקות. מצננים היטב וחותכים לקוביות.

 

לסיכום

גם ללא רגישות לגלוטן מומלץ ורצוי לאפות ללא גלוטן לשמירה על הבריאות. בראוניז הם עוגות מושלמות לאפייה ללא גלוטן מאחר והן אינן צריכות לתפוס גובה ולתפוח, והתחליפים הרבים הקיימים כיום מאפשרים לנו ליהנות מטעם שוקולדי נפלא ונימוח.

בראוניז נטולי גלוטן

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא קינוחים