נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתכון להכנת עוגת שכבות רד וולווט

קינוח

נראה שאין קינוח מפתיע ומהפנט יותר מעוגת רד וולווט אשר סימן ההיכר שלה, צבע אדום בוהק, הפך לסמל לאריסטוקרטיה ולאנינות טעם. זו העוגה המושלמת לאירועי יום האהבה או יום נישואין, או סתם כדי להגיד ׳אני אוהב אותך׳, אך למעשה כל אירוע יכול להתכבד בעוגה המהודרת והיפיפייה הזו שתמשוך אליה את כל תשומת הלב.

 

מקורה של עוגת הרד וולווט

עוגת השכבות רד וולווט הפכה פופולרית כתוצאה מתעלול שיווקי של חברה אמריקאית בשם ׳אדמס אקסטרקט׳ שהתמחתה בצבעי מאכל. במקור היא נחשבה לעוגה יוקרתית הדורשת מומחיות רבה והוגשה בסלוני הפאר של אצולת הדרום, אך כיום ניתן להכין אותה בקלות רבה גם בשימוש במצרכים פשוטים הניתנים להשגה בכל צרכניה.

 

הצבע האדום

הצבע החום אדמדם של עוגת רד וולווט נוצר בשל התגובה הכימית בין החובצה ( חלב חמאה ) לבין הקקאו אשר חושפת את צבעו של אנתוציאנין המצוי בו. חובצה הינה הנוזל הנותר לאחר תהליך החיבוץ של החמאה וניתן להשתמש בה לאפיית לחמים ופנקייק או כדי להסמיך מרקים. כיום נוהגים להדגיש את הצבע האדום הטבעי באמצעות שימוש בצבע מאכל אדום עז.

 

תהליך הכנת העוגה

ניתן להכין עוגת שכבות רד וולווט במתכונת ביתית פשוטה וקלה באמצעות שימוש ברוויון או גבינת מסקרפונה. אך כדי להגיע אל הטעם המקורי והמיוחד שלה מומלץ להעזר במתכון המפורסם והידוע של רשת מלונות וולדורף אסטוריה.

 

המצרכים לעוגה

300 גר׳ ביצים

375 גר׳ מחית פטל

500 גר׳ סוכר

400 גר׳ קמח

15 גר׳ אבקת אפיה

300 גר׳ שמן

מי ורדים

צבע מאכל אדום

 

עבור הקרם

500 גר׳ קרם פטיסייר

425 גר׳ גבינה לבנה

150 גר׳ אבקת סוכר

140 גר׳ ג'לטין

525 גר׳ קצפת מוקצפת

שני מקלות וניל

 

אופן ההכנה

נקציף את הביצים עם הסוכר, נקפל פנימה את מחית הפטל, הקמח והשמן ונאפה בחום של 160 מעלות למשך כשלושים דקות. נחלק את קרם הפטיסייר ל ⅔ ו – ⅓ . את ⅔  נערבב עם הגבינה ואבקת הסוכר, ואת ה- ⅓ נחמם ביחד עם הג'לטין ובעודם חמים נערבב עם שאר הקרם, נוסיף את השמנת המוקצפת בקיפול עדין. את גוף העוגה שיצא מהתנור, התקרר והתייצב נפרוס באמצעות חוט או סכין חדה לשלוש שכבות. כעת נבנה את השכבות מעוגה וקרם בזה אחר זה ונכניס למקרר לשעתיים של התייצבות. לאחר מכן ניתן לקשט בפירות יער, בלבבות אדומים מבצק סוכר או ברוטב פירות אדומים.

 

לסיכום

עוגת שכבות רד וולווט נולדה כדי לקצור מחמאות. העוגה המרשימה עשויה קרם משובח ועשיר בצבע אדום לוהט ומתאימה לכל סוג של אירוע, אך במיוחד לארוחה רומנטית לרגל יום הנישואין או יום האהבה וניתן להכין אותה גם בעזרת חומרי גלם פשוטים וקלים להשגה בכל צרכניה.

עוגת יום הולדת

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא קינוחים