נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתכון להכנת פרנץ' טוסט טבעוני

קינוח

מי לא אוהב פרנץ׳ טוסט עסיסי ופריך? מלוח או מתקתק, עם שמנת חמוצה או קינמון, כארוחת ערב משביעה או כארוחת בוקר מלאה באנרגיה. פרנץ׳ טוסט אהוב על ילדים ומבוגרים כאחד, אולם הכנתו דורשת תחליף לביצים במתכון המקורי. אך אל דאגה, היום קיימים תחליפים מצויינים לטעם המוכר והאהוב.

 

פרנץ׳ טוסט

פרנץ׳ טוסט או בשמו העממי לחם מטוגן, הוא למעשה פרוסת לחם ספוג היטב בביצה טריה המטוגן במחבת. ישנם המעדיפים לבזוק עליו מלח ושבבי גבינה צהובה וישנם המעדיפים להמתיקו באמצעות סוכר וסירופ מייפל. בדרך כלל מוגש עם כדור שמנת חמוצה.

 

תחליפים לביצים

כיום ניתן למצוא שפע של תחליפים לביצים, דוגמת רסק בננות או רסק תפוחים או כף טחינה גולמית. אם אנחנו זקוקים לנוזל הצמיגי שכה מאפיין את הביצים ניתן להכינו מזרעי צ׳יה או פשתן מושרים במים, או מי בישול של חומוס וקטניות. גם סילקן הטופו מהווה תחליף מצויין לביצה. הכי טוב לנסות ולטעום ולבדוק מה הכי הולם את טעמכם האישי.

 

תחליפים לשמנת החמוצה

על מנת להתקרב כמה שניתן לחווית הפרנץ׳ טוסט עם גבינת שמנת טבעונית מצויינת, ניתן להכין בבית, בלי מאמץ כמעט, גבינת שמנת נפלאה על בסיס סויה. כל מה שצריך לעשות הוא להביא חלב סויה לרתיחה בסיר קטן ואז מכבים את האש, מוסיפים מיץ לימון ומניחים לעשרים דקות. לאחר מכן מסננים את כל הנוזלים באמצעות בד טטרה, את התוצר הנקי מנוזלים טוחנים במעבד מזון עם שתי כפות שמן. את הגבינה ניתן להשאיר חלקה או להוסיף לה עירית, זיתים, שמיר וכל תוספת אהובה אחרת.

 

מתכון להכנת פרנץ׳ טוסט טבעוני

על מנת ליצור פרנץ׳ טוסט טבעוני הקרוב ביותר לדבר האמיתי, נצטרך להחליף את הביצים שהן המרכיב הכמעט עיקרי בו, אך אל דאגה, כיום תחליפי הביצים טעימים ובעלי מרקם נהדר.

מרכיבים  ( עבור שלושה או ארבעה סועדים )

עשר פרוסות חלה

שתי כפות קורנפלור

ארבע כפות חלב סויה או שקדים

חצי כוס קרם קוקוס

כף שמרי בירה

שתי כפות סירופ מייפל

חמאה טבעונית לטיגון

 

אופן ההכנה

נערבב את מצרכי הבלילה לתערובת חלקה, ניצוק חמאה טבעונית למחבת ונחמם. את פרוסות החלה נטבול ונספיג היטב בבלילה ונניח במחבת לטיגון משני הצצדים, נוציא ונספיג מעט בנייר מטבח, נוסיף סירופ מייפל, גבינת שמנת טבעונית או פירות העונה, ובתאבון!

 

לסיכום

כיום ניתן להחליף שמנת, חלב, ביצים וקמח רגילים בתחליפים בריאים, זמינים ומגוונים מאד. גם מנת פרנץ׳ טוסט העשויה במקור מביצים ומוגשת עם שמנת חמוצה הופכת למנה טבעונית בריאה, מזינה ומשביעה שגם ילדים וגם מבוגרים אוהבים במיוחד כארוחת בוקר או ערב, או סתם נשנוש מתוק וטעים, תמיד קל וכיף להכין, ויותר כיף לזלול ולהשאיר בצלחת רק פירורים.

טוסט

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טבעוני