נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתכון להכנת עוף בגריל בתנור

אוכל לא מבושל

 לערב שבת או לאירוע משפחתי, לארוחת חג חגיגית או סתם יום שלישי, עוף בגריל בתנור הוא ארוחה מושלמת. עם תפוחי אדמה, אורז וירקות, בטעם חמצמץ של מרינדת תפוזים או מתקתק ועשיר עם סילאן ודבש, כולם ילקקו את האצבעות ויבקשו עוד, אז הכינו את כפפות המטבח, הדליקו את הטורבו וצלו לדרך.

 

הכנה מוקדמת לעוף בגריל בתנור מושלם

מריחת העוף במרינדה תאפשר לו לספוג את הטעמים והניחוחות כבר בשלב טרום הבישול. כדאי לתת עדיפות לרוטב המכיל מיץ חמצמץ או חומץ, מאחר והחמיצות מרככת את הבשר. את העוף רצוי להשרות במרינדה לילה שלם במקרר אך גם שעה לפני הבישול תספיק.

 

טיפים לצלייה מושלמת

ריכזנו כמה טיפים לצלייה מושלמת על מנת שהעוף ייצא קריספי מבחוץ ועסיסי מבפנים ויעניק מטעמו גם לתוספות.

צליית כל חלק של העוף על פי משך הזמן הרצוי לו – בעוד שהירכיים והכרעיים זקוקות לצלייה ממושכת, הכנפיים זקוקות רק לשלושים וחמש עד ארבעים דקות ואילו החזה יישאר עסיסי עם עשרים וחמש דקות בלבד. לכן, מומלץ להכניס את החלקים השונים לתנור בהדרגה ורק למשך הזמן הרצוי להם.

לצלות עם העור –  העור מגיר שומנים ושומר על הבשר מהתייבשות, לכן מומלץ לצלות את העוף עם העור ולהסירו לאחר מכן. במידה ואתם סולדים מן העור ורגילים להסיר אותו לפני הצלייה, דאגו לכסות את העוף היטב בנייר אלומיניום.

תוספות לוהטות – העוף מגיר נוזלים בזמן הצליה, ולכן צלייתו ביחד עם אורז, קוסקוס, תפוחי אדמה או ירקות עסיסיים אחרים תעביר להם את הארומה והטעם המיוחד של העוף הצלוי.

 

המתכון המושלם לעוף בגריל בתנור

המתכון הלבנטיני הזה יזכיר לכם ניחוחות מחופי ים תכולים וצלילי בוזוקי. הוא מושלם לארוחת חג או לערב שבת, ובהחלט רצוי ואפשר לנגב את המיצים עם פוקצ׳ה עסיסית.

 

מרכיבים

שש כרעיים

שלושה חצילים שלמים

שלוש עגבניות חצויות

שלושה בצלים חתוכים

 

מרינדה

שש שיני שום

מיץ מלימון אחד וכפית קליפה מגוררת

כפית פפריקה מתוקה

כפית פפריקה מעושנת

כף סומק

שלוש כפות שמן זית

מלח ופלפל לפי הטעם

 

רוטב טחינה

חצי כוס טחינה גולמית

רבע כוס מיץ לימון

שתי שיני שום כתושות

מלח

רבע כוס מים

כוסברה או פטרוזיליה קצוצה

חופן צנוברים

 

אופן ההכנה

מחממים תנור ל – 250 מעלות, מורחים את העוף היטב במרינדה, מניחים עם הירקות בתבנית ומכסים באלומיניום, צולים איתו למשך 50 דקות, ולאחר מכן 30 דקות נוספות ללא האלומיניום, מוציאים מהתנור, בוזקים את רוטב הטחינה מלמעלה, ובתאבון!

 

לסיכום

ערב שבת או סתם יום חול, עם אורחים או רק עם המשפחה, עוף בגריל בתנור הינו ארוחה נהדרת לכל הזדמנות אשר ימלא את הבית בניחוחות נפלאים ומהווה ארוחה בריאה ומשביעה, קלה ופשוטה להכנה, שלא מפסיקה לקצור תשבוחות.

עוף שלם

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עוף