נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך להכין אורז – כך תיצרו את האורז המושלם

להכין אורז

אורז נחשב לא פעם למאכל קל להכנה. אבל משום מה, יש לא מעט אנשים שמוצאים את עצמם מסתבכים בהכנה שלו. שכן, יש מי שמגלים שהאורז יצא קשה מידי, רך מידי או שרוף ברמה שהוא פשוט לא אכיל. אם אתם רוצים להיות בטוחים שאתם מכינים את האורז המושלם בלי טעויות, כדאי שתקראו את המתכון הבא שיסביר לכם איך לעשות זאת שלב אחר שלב מבלי להיות שפים מדופלמים.

 

איך להכין אורז מושלם? השלב ה – 1

בשלב הראשון והחשוב ביותר של הכנת האורז, עליכם להכין את המצרכים. שכן, אתם צריכים להיות בטוחים שיש לכם את כל הדברים הדרושים לכם מראש. הנה המצרכים שעליכם להניח כעת על השיש:

  • 2 כוסות אורז
  • 4 כוסות מים רותחים
  • בצל
  • 2 כפות שמן זית
  • צימוקים כהים
  • מלח
  • פלפל

שימו לב, אם יש מצרך כלשהו מהרשימה שאין לכם בבית, כדאי שתצאו לקנות אותו ורק לאחר מכן תחזרו להכין את המתכון. שכן, מדובר במתכון מושלם שמצריך מכם שימוש בכל המצרכים. שימוש חלקי בהם עלול להוביל אתכם לקבלת אורז סביר ומטה.

 

איך להכין אורז מושלם? השלב ה – 2

בשלב זה אתם צריכים להניח סיר על הכיריים ולחמם על אש נמוכה 2 כפות שמן זית (אם אין לכם שמן זית בבית, דעו ששמן קנולה יכול גם כן להתאים). לאחר מכן, כשהשמן רותח, אתם יכולים להוסיף את הבצל ולטגן אותו עד שהוא מצהיב. בשלב זה ניתן להוסיף את  2 כוסות האורז אל הסיר ולערבב היטב. לאחר דקה של ערבוב אפשר להוסיף את המלח, הפלפל והצימוקים. ערבבו את כל המצרכים סה"כ כ – 2 דקות ולאחר מכן, תשפכו את 2 כוסות המים הרותחים.

 

איך להכין אורז מושלם? השלב ה – 3

בשלב זה אתם צריכים להעביר לאש גבוהה יותר ולהמתין לרגע שבו המים ירתחו. אם אינכם יודעים איך מזהים אם המים רותחים או לא, עליכם לבדוק אם הם מבעבעים. רק ברגע שהמים יבעבעו, אתם יכולים להנמיך את האש, לכסות את הסיר עם המכסה המתאים ולבשל את האורז כ – 15 דקות בלבד (או לפי הוראות היצרן. שכן, לפעמים יש סוגים מסוימים של אורז שמצריכים בישול קצר או ארוך יותר מהממוצע).

 

המדריך השלם

השלב ה – 4 נחשב לקשה ביותר. שכן, זה הזמן שבו צריך לשבת ולהמתין לרגע שבו ניתן יהיה לאכול את האורז המושלם. כל זאת בזמן שהבית מתמלא בריחות של אורז וצימוקים מתוקים. בשלב הנוכחי אין לכם ברירה אל לחכות עד שיעבור הזמן של הבישול. בסיום הבישול, תכבו את האש, תניחו מגבת על הסיר ותמתינו עוד 5 דקות. רק לאחר מכן, תוכלו לטעום מהאורז המושלם שלכם. בתיאבון!

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא תוספות ונשנושים